عیدالزهرا پخش زنده عیدالزهرا عیدالزهراء عید الزهرا

پخش زنده مجالس عیدالزهرا عیدالزهراء عید الزهرا فرحةالزهراء فرحة الزهراء

عیدالزهرا پخش زنده عیدالزهرا عیدالزهراء عید الزهرا

پخش زنده مجالس عیدالزهرا عیدالزهراء عید الزهرا فرحةالزهراء فرحة الزهراء

شادمانی شیعیان در شادی اهل بیت : 

گاهی دشمنان شیعه و یا بی اطلاعان شبهه ای را مطرح می کنند که چرا شیعیان فقط گریه میکنند و عزاداری می کنند ؟!! پاسخ این شبهه روشن است. این اشکال از روی بی اطلاعی مطرح شده است زیرا شیعه همواره به همان میزان که در عزای اهل بیت عزادار است در جشن و سرور خاندان عصمت هم شاد است 
اما اینکه چرا این شادمانی کمتر به چشم می آید اشکالی هست که متوجه شیعیان است. بنابر این سالروز تاج گذاری امام زمان و اعیاد ربیع آن هم پس از ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای پیروان اهل بیت است تا با اقامه ی با شکوه تر مراسمات جشن ضمن ابراز مودت به این انوار ، دهان بد گویان و دشمنان را ببندند و ثابت کنند که شیعیان در اعیاد و جشن ها هم مراسمات با شکوهی دارند . 
خداوند محبت اهل بیت را در قلب شیعیان قرار داده است. خداوند فرموده است:  «قل لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى»[1] بگو: از شما [در برابر ابلاغ رسالتم‏] هیچ پاداشى جز مودّت نزدیکان [یعنى اهل بیتم‏] را نمیخواهم‏. بنابراین کسی که محبت اهل بیت را در دل نداشته باشد شیعه محسوب نمی شود و اثر محبت این است که حزن اهل بیت باعث حزن و شادی آنا باعث شادی گردد. روایتی از امام صادق علیه السلام این حقیقت را بیان می کند:

عنِ الصّادِقِ ـ عَلَیْهِ السَّلامُ ـ قالَ: شِیعَتُنا خُلِقُوا مِنْ فاضِلِ طِینِتِنا وَ عُجِنُوا بِماءِ وَلایَتِنا یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنا و یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنا.[2] امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود: شیعیان ما از بقیه خمیرمایه اولیه آفریش ما آفریده شده اند ولایت ما در سرشت آنان عجین گشته است و آنان با خوشی ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحتند.

 پخش زنده مجالس عیدالزهرا در همین صفحه در ادامه مطلب

پخش زنده عیدالزهرا عیدالزهراء عید الزهرا از کانال عیدالزهرا